صفحه نخست          تماس با مدیر            نسخه موبایل                RSS                  
دوستان
جهانى سازى حضرت
تمام پیامبران الهى، به دنبال محقق كردن هدف واحدى بودند، همان هدفى كه همه دسته ها و گروه ها و جمعیت هاى بشرى را یكجا زیر پرچم پرافتخار مهدى منتظر الزمان ارواحنا له الفداء جمع مى كند. خداوند تعالى در قرآن كریم مى فرماید:، هُوَ الذِی ارسَل رسولهُ بالهُدى و ودین الحق لیظهره علی الدینِ كله و لو کره المشرکون [1] او همان كسى است كه رسولش را با هدایت و دین حق ارسال كرد، تا علیرغم میل مشركان آن را بر تمام ادیان حاكم گرداند .

امام هفتم علیه السلام ذیل این آیه فرمودند: هنگام قیام مهدى ارواحنا له الفداء است كه اسلام را بر تمامى ادیان حاكم مى گرداند. [2]

اولین گام براى تحقق دهكده جهانى و جامعه احد بشرى، ایمان آوردن تمام ادیان و پیران آن ها به حضرت مهدى ارواحنا له الفداء و جمع شدن آن ها زیر پرچمش است چرا كه دعوت به اتحاد جهان و جهانیان امرى تازه نیست و در تمام ادیان آسمانى و قدیمى مى توان مسأله اى مرتبط با آن را یافت و ریشه تفكر اتحاد بشریت را باید در دین ادیان جستجو كرد.

و در ثانى حقیقت همه ادیان، دعوت جوامع و ملت هاى بشرى به همبستگى و اتحاد زیر پرچم ایمان به خدایى واحد بوده است، آفریننده اى بى همتا و ارزش ها و باورها و مسلمات مشتركى كه رفتار و منش انسانى را در تمام جهان مستحكم كند . به همین جهت است كه تمام ادیان، توقع و انتَظار ظهور مهدى ارواحنا له الفداء را دارند، و آن زمان كه ظهور كند با علائم و نشانه هایى كه به راحتى شك را از آن ها برطرف مى كند به شخص او ایمان مى آورند. آرى، به همراه او عیسى بن مریم علیه السلام، خروج مى كند و پشت سر حضرتش نماز مى خواند. از امام باقر علیه السلام نقل شده است: وقتى حضرت مهدى ارواحنا له الفداء قیام كند، پرچم رسول خدا، انگشتر سلیمان و سنگ و عصاى موسى را ظاهر مى كند. [3]

باز از ایشان نقل كرده اند كه: وقتى كه ده هزار نفر نزد او جمع مى شوند، هیچ یهودى و مسیحى و هر كه غیر خدا را مى پرستد باقى نمى ماند، جز آنكه به او ایمان مى آورد و تصدیقش مى كند و یگانه امت، امت اسلامى مى شود. [4]

و همچنین: مهدى ارواحنا له الفداء را به این دلیل، مهدى نامیده اند كه به امرى مخفى هدایت مى كند و تورات و انجیل را از زمینى كه به آن انطاكیه گویند، در مى آورد. [5] حضرت مهدى ارواحنا له الفداء در خلال ارتباطات جهانى و توانایى و قدرتش بر یكى كردن روش ها و منش ها در تمام نقاط جهان، جهانى كردن خویش را به ظهور مى رساند. حضرت صادق علیه السلام در مورد نداى آسمانى فرمودند: هر قومى به زبان خویش آن صدا و ندا را مى شنود[6] و این در حالى است كه زبان، یكى از مشكل ترین و جدى ترین موانع و سدها در مسیر ارتباطات بشرى است كه از گفت وگوها و ایجاد ارتباطات متقابل ممانعت به عمل آورده و آن ها را به جدایى و تفرقه و گوشه نشینى سوق می دهد.

جهان بشرى كه از بحران ها ضربه هاى فراوان خورده است در مسیر جهانى شدن به سمت مخالف تحقق سعادت بشرى سیر مى كند، حال آن كه بشریت آرزویش عدالت است كه از درد فراقش هماره به خود پیچیده است. درخت صبر و تحمل بشریت در این راستا آن زمان كه آن امام منتظر، پرچم عدالتش را بر سر ظلم و ستم مى كوبد به گل خواهد نشست. امام باقر علیه السلام فرمودند: هرگاه قائم ما قیام كند دستش را بر سر بندگان خدا مى كشد و با آن عقل هایشان را كامل می كند. [7]

پس از تحقق عدالت، امنیت گسترش مى یابد، جرم و خلاف كارى ها پنهان و ناپیدا مى گردد. امام باقر علیه السلام درباره امنیت و امان در زمان حضرت مهدى ارواحنا له الفداء مى فرمایند: پیرزنى ضعیف و ناتوان از شرق به سمت غرب جهان مى رود و احدى او را اذیت و آزار نمى كند. [8]

با از بین بردن مرزها و حدود جغرافیایى، حكومت جهانى حضرت مهدى ارواحنا له الفداء تكامل مى یابد.و موانعى كه به دست خود بشر ساخته شده برداشته مى شود و او به منتهاى آرزو و خواسته اش كه آزادى در عمل و تحریك زندگى و حیاتش مى باشد، مى رسد. زمین است كه وطن هر انسان در عصر حضرت مهدى ارواحنا له الفداء مى شود. امام صادق علیه السلام فرمودند: مؤمن در زمان قائم، چنان مى شود كه شخصى كه در شرق است برادرش را در غرب مى بیند و او هم همین طور. [9] جامعه بشرى به وحدت واقعى كه جنگ ها، نابسامانى ها، بحران ها و مشكلات را ریشه كن سازد، دست نخواهد یافت مگر این كه به مسائل اساسى و عوامل واقعى كه جمعیت بشرى را مى تواند جمع كند، نظر بیفكند. و شكى نیست كه مسائل مادى جز عاملى براى ایجاد اختلاف و جنگ و بهره كشى از همدیگر نیست. در حالى كه عقل و فطرت عاملى هستند كه بشریت را به اصل خویش هدایت مى كنند و رسیدن به حقیقت وجودى جز با یك رهبرى واقعى همانند تكامل عقلى و بازگشت به فطرت و تبرى جستن از موانع كشنده ناشى از خودپرستى ممكن نیست كه آن هم عصر عدالت، آزادى، امنیت وسعادت یعنى عصر امام منتظر حضرت مهدى ارواحنا له الفداء است. [10]

پی نوشت ها :
[1] سوره توبه 33.

[2] منتخب الاثر ج 2 ص 35.
[3] غیبة نعمانى ص 238.
[4] نور الابصار باب 2 ص 155 به نقل از: امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ترجمه دکتر فریدونى 587.
[5] امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ترجمه دكتر فریدونى ص 588 به نقل از عقد الدرر.
[6] همان ص 441 به نقل از: بحار الانوار ج 52 ص 205.
[7] بحار الانوار ج 2 5 ص 6 33.
[8] ینابیع الموده ص 423.
[9] امام مهدى ارواحنا له الفداء از ولادت تا ظهور ص 53 6 به نقل از: حق الیقین.
[10] نشریه موعود شماره 33 ص 49.

هوای دل



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...
کتابنامه

کتاب «مهدیان دروغین» تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان منتشر و روانه بازار شد. دانشیار دانشگاه تهران در این کتاب به تقسیم حوزه‌های مختلف جغرافیایی دنیای اسلام پرداخته و مهدیان دروغین در مناطق و دوره‌های مختلف تاریخ را معرفی کرده است.

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟







دیگر امکانات



این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

شمارنده
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :