تبلیغات
آفتاب پنهان - تورات و بشارت موعود
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
پیوندهای روزانه
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
تورات و بشارت موعود
دركتاب تورات كه ازكتب آسمانى به شمار مى رود و هم اكنون در دست اهل كتاب و مورد قبول آن ها است، بشارات زیادى از آمدن مهدى موعود و ظهور مصلحى جهانى در آخرالزمان آمده است.

در زبور حضرت داود علیه السلام كه تحت عنوان مزامیر در لابلاى كتب عهد عتیق آمده، نویدهایى درباره ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء به بیان هاى گوناگون داده شده است و در 35 بخش از مزامیر 150 گانه، اشاره اى به ظهور مبارك آن حضرت و نویدى از پیروزى صالحان بر شریران و تشكیل حكومت واحد جهانى و تبدیل ادیان و مذاهب مختلف به یك دین محكم و آیین جاوید، موجود است [1] و جالب این كه مطالبى كه قرآن كریم درباره ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء از زبور نقل كرده است، عیناً در زبور فعلى موجود و از دستبرد تحریف و تفسیر مصون مانده است. قرآن كریم چنین مى فرماید:"و لقد کتبنا فی الزبور من بعده الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون" [2] ما علاوه بر ذكر (تورات) در زبور نوشتیم كه در آینده بندگان صالح من وارث زمین خواهند شد. مقصود از ذكر در آیه شریفه، تورات موسى علیه السلام است كه زبور داود علیه السلام پیرو شریعت تورات بوده است . در زبور آمده است:... زیرا كه شریران منقطع مى شوند. اما متوکلان به خداوند وارث زمین خواهند شد [3] اسم او ابداً بماند، اسمش مثل آفتاب باقى بماند، در او مردمان بركت خواهند یافت و تمامى قبایل او را خجسته خواهند گفت، بلكه اسم ذوالجلال او ابداً مبارك باد و تمامى زمین از جلالش پر شود، دعاى داوود پسر یسئ تمام شد. [4]

دركتاب اشعیاى نبى كه یكى از ییامبران پیرو تورات است، بشارات فراوانى درباره ظهور حضرت آمده است: و نهالى ازتنه یسی [5] بیرون آمده، شاخه اى از ریشه هایش خواهد شگفت و روح خداوند بر او قرار خواهد گرفت... مسكینان را به عدالت داورى خواهد كرد و به جهت مظلومان زمین، به راستى حكم خواهد نمود. كمربند كمرش عدالت خواهد بود و كمربند میانش امانت[6] منظور از نهالى كه از تنه یسی خواهد رویید" ممكن است یكى از چهار نفر: حضرات داود، سلیمان، عیسى و مهدى ارواحنا له الفداء و... باشند؟ ولى دقت و بررسى كامل آیات مذكور نشان مى دهدكه منظور از این نهال، هیچ یك از آن پیامبران نیستند، بلكه همه آن بشارت ها ویژه قائم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است، زیرا حضرت داود و سلیمان فرزندان پسرى یسی ، و حضرت عیسى علیه السلام نواده دخترى وى، و مهدى ارواحنا له الفداء نیز از جانب مادرش، جناب نرجس خاتون- كه دختر یشوعا، پسر قیصر، پادشاه روم و از نسل حضرت داود، و مادرش از اولاد حواریون حضرت عیسى علیه السلام بوده، و نسب شریفش به شمعون صفا، وصی حضرت عیسى علیه السلام می رسد نواده دخترى یسی مى باشد. [7] دركتاب یوئیل نبى كه از پیامبران پیرو تورات است، چنین آمده است: آن گاه جمیع امت ها را جمع كرده، به وادى یهوشافاظ [8] فرود خواهم آورد و در آن جا با ایشان درباره قوم خود و میراث خویش، اسرائیل را محاكمه خواهم نمود. زیرا كه ایشان را در میان امت ها پراكنده ساخته و زمین مرا تقسیم نموده اند و بر قوم من قرعه انداخته و پسرى در عوض فاحشه داده و دخترى به شراب فروخته اند تا بنوشند [9]

دركتاب عاموس نبی [10] و هوشع نبى [11] نیز از نزول حضرت عیسى علیه السلام و داورى آن حضرت سخن به میان آمده است . دركتاب "زکریاى نبى " بشارت ظهور مهدى ارواحنا له الفداء چنین آمده است: اینك روز خداوند مى آید و غنیمت تو در میانت تقسیم خواهد شد . و جمیع امت ها را به ضد اورشلیم براى جنگ فراهم خواهد كرد و شهر را خواهند گرفت و خانه ها را تاراج خواهند نمود . و خداوند بیرون آمده با آن قوم ها مقاتله خواهد كرد چنان كه در روز جنگ مقاتله نمود... و آن یك روز معروف خداوند خواهد بود... ویهوه خدا بر تمامى زمین پادشاه خواهد بود.. [12]

لازم به یاد آورى است كه دركتب عهدین تورات وانجیل كلمه "خداوند بیشتر در مورد حضرت عیسى علیه السلام به كار مى رود. دركتاب "حزقیال نبى نیز در مورد حضرت مهدى ارواحنا له الفداء و سرنوشت اسرائیل و جهانى شدن آیین توحید خبرهایى آمده است:.. و اما تو اى پسر انسان خداوند یهوه چنین مى فرماید: كه به هر جنس مرغان وبه همه حیوانات صحرا بگو: جمع شوید و بیایید و نزد قربانى من كه آن را براى شما ذبح مى نمایم فراهم آیید . قربانى عظیمى كه بر كوه هاى اسرائیل، تاگوشت بخورید و خون بنوشید. و خداوند یهو ه مى گوید: كه بر سفره من از اسبان و سواران وجباران و همه مردان جنگى سیر خواهید شد. ومن جلال خود را در میان أمت ها قرار خواهم داد و جمیع امت ها داورى مراكه آن را اجرا خواهم داشت ودست مراكه بر ایشان فرود خواهم آورد، مشاهده خواهند نمود..... [13] باید توجه داشت كه منظور از "پسر انسان مانند كلمه مسیح ، حضرت عیسى علیه السلام نیست؟ بلكه مراد از آن، حضرت مهدى ارواحنا له الفداء است، زیرا در انجیل بیش از هشتاد بار كلمه پسر انسان آمده است كه تنها در سى مورد آن حضرت مسیح علیه السلام اراده شده است. [14]

دركتاب حَجئ نبى نیز بشارت ظهور آمده است: یهوه صبایوت چنین مى گوید: یك دفعه دیگر آسمان ها و زمین و دریا و خشكى را متزلزل خواهم ساخت و تمامى امت ها را متزلزل خواهم ساخت و فضیلت جمیع امت ها خواهد آمد . این خانه را از جلال خود پر خواهم ساخت.. [15] كه در آن به تشكیل حكومت واحد جهانى اشاره شده است. دركتاب "صفنیاى نبى همچنین آمده است:... خداوند مى گوید: براى من منتظر باشید، تا روزى كه به جهت غارت برخیزم، زیرا كه قصد من این است كه أمت ها را جمع نمایم و ممالك را فراهم آورم تا غضب خود و تمامى حدت خشم خویش را بر ایشان بریزم، زیراكه تمامى جهان به آتش غیرت من سوخته خواهد شد... [16] نیز دركتاب دانیال نبى آمده كه: امیر عظیمى كه براى پسران قوم تو ایستاده قائم است، خواهد برخاست.. بسیارى از آنانى كه در خاك زمین خوابیده اند بیدار خواهند شد... [17]

عاموس نبى
از پیامبران پیرو تورات است كه در کتاب خود از نزول حضرت عیسى علیه السلام در هنگام ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء خبر داده است. [18]

پی نوشت ها :
[1] آخرین امید، داود الهامى ص 193.

[2] سوره انبیاء، آیه 105.
[3] عهد عتیق كتاب مزامیر مزمور37.
[4] همان، مزمور 72.
[5] یسی به معناى قوى، پدر حضرت داود و نوه "راعوت " است، و به طورى مشهور بود كه داود را پسر "یسی" مى نامیدند در صورتى كه خود داود شهرت و شخصیت عظیمی داشته و از پیامبران بزرگ بنى اسرائیل بوده است. قاموس كتاب مقدس.
[6] تورات، كتاب اشعیاىنبی، باب 11.
[7] ظهور حضرت مهدى ا ز دیدگاه اسلام، مذاهب وملل جهان هاشمى شهیدى، ص 312.
[8] نام صحراى است در نزدیكى بیت المقدس كه اكنون وادى قدرون نامیده مى شود لغت نامه دهخدا ص 177.
[9] تورات، كتاب یوئیل نبى، ص 1327باب 3 بندهاى 2 و 3.
[10] تورات، كتاب قاموس نبى، ص1333 باب 4 بندهاى 12 و 3 1.
[11] تورات، كتاب هوشع نبى ص 1314باب 5، بندهاى 14 و 15.
[12] تورات كتاب زكریاى نبى ص 1382 باب 4 1، بندهاى ا- 10.
[13] تورات كتاب حزقیال نبى ص 265 1باب 39، بند 7 1- 23.
[14] قاموس کتاب مقدس، ماد ه پسر خواهرص 219.
[15] كتاب مقدس كتاب حجی نبى ص 1367باب 2بندهاى 6- 9.
[16] كتاب مقدس كتاب صفنیاى نبی ص 1363باب 3، بندهاى 5- 9.
[17] كتاب مقدس كتاب دانیال نبی ص 1309 باب 12 بندهاى1- 12.
[18] ظهور حضرت مهدى ارواحنا له الفداء از دیدگاه اسلام مذاهب و ملل جهان هاشمى شهیدى ص 327.

درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟






نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :