تبلیغات
آفتاب پنهان - مسیحیت سیاسى آمریكا
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
پیوندهای روزانه
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
مسیحیت سیاسى آمریكا
به قدرت رسیدن مسیحیت سیاسى و اصولگرا در آمریکا در 25 سال آخر قرن بیستم، با حوادثى جهانى همراه گردید كه شامل احیاى اصولگرایى در سه دین آسمانى اسلام، یهودیت و مسیحیت بود اما مى توان ویژگى هاى خاصى براى جنبش مسیحیت سیاسى و اصولگراى آمریکا در نظرگرفت كه عبارتند از:

1- مسیحیت سیاسى و اصولگرا در آمریکا جنبشى پس لائیك بود كه در جامعه اى پس لائیك ظهور كرد. جامعه اى كه لامذهبى را از دو قرن پیش مى شناخته و از یك قرن قبل در تمام زمینه هاى اجتماعى، چه در فضاى قانونى و سیاسى و چه در سایر فضاها، با آن آشنا بوده و در آن ریشه دوانده بود. برعكس جوامع اسلامى كه وقتى پدیده لامذهبى در این جوامع ظهور كرد، فقط نخبگان غربزده آن را در بر مى گرفت یك مسلمان وظایف فردى و اصطلاحات قرآنى را مى خواند، آن ها را مى شناسد یا به راحتى آن ها را به یاد مى آورد و در آن مسیر گام بر مى دارد، چون مرجع كنونى و حال حاضر مذهبى آن است، در حالى كه یك آمریکایى چون لامذهبى بر او تأثیر گذاشته است، نیاز به این دارد كه وظایف فردى و اصطلاحات كتاب مقدس را دوباره از نو بخواند و فراگیرد و سرانجام این كه احیاى مذهبى در آمریكا غسل تعمید دوباره از پایین تأثیر بر جامعه یا از بالا تلاش جهت تغییر نظام بود .

2- جنبش مسیحیت سیاسى و اصولگرا در آمریکا برعكس جوامع اسلامى در جامعه اى دمكراتیك زاده شد، به همین دلیل مقید و محدود به فرهنگ و آداب و رسومى دمكراتیك است به همین دلیل به خشونت و زور روى نمى آورد، مگر به وسیله گروه هاى بى اهمیت و خرده پا، همچنین در معرض قلع و قمع و سركوب به سان جوامع اسلامى قرار نمى گیرد، مگر در موارد خاصى؟ مانند خودكشى . همچنین به قدرت رسیدن مسیحیت سیاسى و اصولگرا آمریکا در جامعه اى دمكراتیك، آن را به سوى مبارزات سیاسى به عنوان قدرت رأى دهنده مولر و حاكمیت بر شوراهاى مدارس و شهرها در بسیارى از ایالت ها سوق داد و باعث شد تا نمایندگانى در كنگره و میان استانداران ایالت ها داشته باشد.

غیر از آن، راست مسیحى، در چارچوب سعى و تلاش خویش جهت تعمید از بالا اقدام به ارائه كاندیداى خویش جهت حضور در انتخابات اولیه حزب جمهورى خواه در سال 1988 نمود و او كسى نبود جز پاپ رابرتسون. این تلاش در كاندیداتورى اولیه جهت شركت در انتخابات ریاست جمهورى سال 2000 به وسیله معرفى گرى پویر كه در جنگ انتخاب كاندیداهاى حزب جمهورى خواه پیروز شده بود، تكرار شد.

3- جنبش مسیحیت سیاسى و اصولگراى آمریکا، در جامعه اى پسا مدرنیسم و پسا صنعتى ظهور نمود؟ به همین دلیل توانایى خارق العاده اى داشت كه از زبان و تكنولوژى بسیار پیشرفته براى نشر رسالت خویش استفاده كند. این مسئله در ابداع كلیساهاى تلویزیونى و استفاده از اینترنت و پست الكترونیك جهت تأسیس شبكه هاى ارتباطى با یاران و پیروان خویش و حتى مردم عادى، طى حملات انتخابى یا جمع آورى كمك ها با فشار بر اداره ریاست جمهورى و كنگره نمود پیدا مى كند .

4- در جامعه سرمایه دارى كه بر اساس اصول آزادى و رقابت استوار است، نشو و نما یافت.به همین دلیل ملاحظه مى كنیم، بر اساس منطق بازار فعالیت مى كند. به اندازه اى كه مى توان گفت به خاطر نبود دین رسمى براى دولت و یا كلیساى ملى، بازار آمریکایى دین وجود دارد كه در آن شبكه هاى مذهبى تلویزیونى كلیساهاى مرئى یا تصویرى و دانشگاه هاى الهیات و سازمان هاى بشارت دهنده و دستگاه هاى چاپ كاغذى و الكترونیكى مسیحى با هم در رقابت هستند.

5- جنبش مسیحیت سیاسى و اصولگرى آمریکا بسان جنبش اسلامى شرایط اجتماعى را به مبارزه فرا مى خواند. جنبش اسلامى به مبارزه با بدبختى و فقر مادى و اجتماعى مى پردازد . در حالى كه نوع آمریکایى آن به مبارزه یا بدبختى هاى اجتماعى در جامعه اى مادى و آزاد، با وعده، به درمان اجتماعى از خداى واعظان تلویریونى و دانشگاه هاى الهیات و درمان هاى سحرآمیز و التزام به قوانین خشك اخلاقى مى پردازد. قوانینى كه سقط جنین را منع و هم جنس بازى را تحریم كرده و روابط جنسى را محدود به ازدواج مى كند و كودكانى بر اساس اصول اخلاقى مسیحیت تربیت مى كند و آن ها را از ارتكاب خلاف موارد فوق یا پورنوگرافى بر حذر مى دارد.بى شك هركس كه به سیاست داخلى و سیاست خارجى امریكا توجه دارد، مى بایست بداند كه مسیحیت آمریکایى از زمان پاى گذاشتن مهاجران پروتستانى پورتانى اولیه بر سواحل آمریكا، صبغه اى یهودى یافت و با اولین بیدارى و آگاهى بزرگ مذهبى در قرن نوزدهم تبدیل به مسیحیتى یهودى شد و از آن تاریخ، مسیحیت صهیونیسم از آن نشأت گرفت و نشو و نما یافت.

درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟






نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :