تبلیغات
آفتاب پنهان - مخالفان حضرت
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
پیوندهای روزانه
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
مخالفان حضرت
كندوكاو درباره مخالفان، نشان مى دهد سواى مستكبران كه در سر لوحه قهر سپاه مهدى ارواحنا له الفداء قرار دارند، بیشترین كارشكنى ها از جانب كسانى است كه ادعاى موافقت با امام دارند و خود را از منتظران حضرت مهدی ارواحنا له الفداء مى دانند . اینان، امام را نه به خاطر پیاده كردن اسلام اصیل، بلكه براى همراه كردن امام با آرزوها و هوس هاى خود مى خواهند. پس از پیوستن به امام، چون كارها را بر وفق مراد خود نمى بینند و ناچارند از منافع نامشروع خود درگذرند، به توجیه اهداف خود روى مى آورند و با سلاح دین و مذهب به جنگ امام مى روند كه به فرموده امام صادق علیه السلام چه بسیار از كسانى كه ادعاى پیروی او را دارند، ولى پس از ظهور حضرت، از او روى مى گردانند. [1] این جا به برخى از این افراد یا گروه ها اشاره مى كنیم:

1. راحت طلبان : راحت طلبى ریشه در خودپرستى دارد و خودخواهى منشأ همه مفاسد است . جمعى از مسلمانان مكه، پیش از هجرت به مدینه، خدمت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم رسیده ابراز مى داشتند: مورد آزار دشمنانیم، اگر اجازه دهى با دشمنان مى جنگیم . پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: اكنون مأمور به مبارزه نیستیم. دست نگه دارید. نماز بخوانید و زكات بدهید . پس از هجرت به مدینه و ایجاد آرامش نسبى در آن شهر، پس از آن كه دستور جهاد نازل گشت، زبان به اعتراض گشودند كه خدایا، چرا فرمان نبرد دادى و آن را مدتى به تأخیر نینداختى. قرآن، ریشه ترس و وحشت آنان را راحت طلبى مى شمرد و مردم را نسبت به فرجام آن هشدار مى دهد. [2] امام خمینى در طرز تفكر راحت طلبان مى گوید: مى گویند: اگر حضرت صاحب، خودشان مقتضى مى دانند، براى جهاد و مبارزه تشربف بیاورند، من كه دلم براى اسلام بیشتر از آن حضرت نسوخته است و حضرت هم كه این ها را مى بیند، خودشان بیایند، چرا من این كار را بكنم.... [3] امام صادق علیه السلام مى فرمایند اگر شما براى یارى ما دعوت شدید، خواهید گفت: ما در تقیه هستیم و نمى توانیم شما را یارى دهیم.... [4]

2. جمود اندیشان : همیشه ظاهرگرایان از مهم ترین موانع احیاى دین و تحولات اجتماعى بوده اند. كسانى كه به باطن و روح دین توجه نكرده و افق دركشان فراتر از پوست و قالب را نمى نگرد، لذا موجب مى شود كه در زمان هاى حساس، تكلیف را نشناسند و به رویارویى پیامبر و امامان كشانده شوند . در جریان نزول آیه روزه و نماز مسافر، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم در سفر، دستور افطار دادند و خود روزه گشودند، ولى گروهى كه به خیال مقدس مأبانه خود، هر سختى ثواب دارد، به روزه ادامه دادند. پیامبر با آنان برخورد كرد و به ایشان لقب گناهكار داد. [5]

امام صادق علیه السلام مى فرماید: آزردگى هایى كه مهدى ما از روى نادانان روزگار خود متحمل مى شود، بیش از زحماتى است كه به پیامبر از جاهلان زمان خود وارد شده . گفتم: چگونه؟ فرمود: پیامبر در زمانى برانگیخته شد كه مردم، سنگ و درخت و چوب مى پرستیدند. قائم، آن گاه كه قیام كند، مردم علیه او قرآن را تاویل مى كنند. [6]

3. کافران و منافقان :دو چهرگان كه آینده خود را در خطر مى بینند، با پخش شایعه و همكارى با گروه هاى معارض، دشمنى خود را آشکار مى كنند . در مناطق مرزى، با دشمنان خارجى همدست مى شوند و در مركز خلافت كوفه آشکارا با امام مى جنگند. حضرت پس از درهم شكستن مقاومت مخالفان، پیروزمندانه وارد كوفه مى شود و منافقان را در ردیف سایر فرقه هاى منحرفِ نافرمان از میان بر مى دارد. [7]

مقدس مآب
كسانى هستند كه به ظاهر، خود را به قداست و تقوى آراسته مى كنند و از درون به بیمارى خود خواهى و خود پسندى دچارند و عوام الناس آن ها را مقدس مى پندارند .طبق روایات بیشترین كار شكنى ها علیه حضرت از طرف كسانى است كه ادعاى موافقت با امام را دارند و خود را از منتظران حضرت مهدی ارواحنا له الفداء مى دانند .اینان، امام را نه به خاطر پیاده كردن اسلام اصیل، بلكه براى همراه كردن امام با آرزوهاى خود مى خواهند . اینان چون كارها را بر وفق مراد خود نمى بینند، با سلاح دین و مذهب به جنگ امام مى روند كه به فرموده امام صادق علیه السلام: چه بسیاركسانى كه ادعاى پیروى او را دارند، ولى پس از ظهور از او رو برمى گردانند[8] امام باقر علیه السلام مى فرماید: ...حضرت مهدى ارواحنا له الفداء به سوى كوفه رهسپار مى شود. در آن جا شانزده هزار نفر از بتریه، مجهز به سلاح در برابر حضرت مى ایستند آنان قاریان قرآن و دانشمندان دینى هستندكه پیشانی هایشان از عبادت بسیار، پینه بسته، چهره هاى آن ها بر اثر شب زنده دارى زرد شده و نفاق سراپاى شان را پوشانده است. آنان یك صدا فریاد بر مى آورند، اى فرزند فاطمه علیه السلام از همان راه كه آمده اى برگرد، زیرا به تو نیازى نداریم. حضرت مهدى ارواحنا له الفداء در پشت شهر نجف، از ظهر روز دوشنبه تا شامگاه بر آنان شمشیر مى كشد و همه را مى كشد. [9]

منافقان
از جمله مخالفان حضرت مهدى ارواحنا له الفداء هستند. امام صادق علیه السلام در تفسیر آیه 25 سوره مباركه فتح، لو تزیلوا..... فرمود: خداوند، در صلب كافران و منافقان، امانت هایى از مؤمنان دارد . حضرت قائم ما ظهور نمى كند، مگر آن كه آن امانت ها را خداوند از صلب آنان بیرون مى آورد و آن مؤمنان متولد مى شوند پس ازآن، حضرت كافران و منافقان را به قتل مى رساند و فرمود: هنگامى كه حضرت قائم ارواحنا له الفداء قیام كند، نیازى ندارد كه از شما درخواست یارى كند و نسبت به بسیارى از شما منافقان، حد خدا را جارى مى كند. [10]

امام حسین علیه السلام به فرزندش امام سجاد علیه السلام فرمود: سوگند به خدا كه خون من از جوشش باز نمى ایستد تا این كه خداوند، مهدى ارواحنا له الفداء را برانگیزد.آن حضرت به انتقام خون من، از منافقان فاسق و كافر، هفتاد هزار نفر را مى کشد. [11]امام باقر علیه السلام نیز فرمود : چون قائم قیام كند... به كوفه مى آید و در آن جا همه منافقان را به قتل مى رساند و كاخ هاى آنان را ویران مى كند و با جنگجویان آنان مى جنگد و آن قدر از آنان مى كشد تا خداوند خشنود گردد. [12]

پی نوشت ها :
[1] میزان الحكمة رى شهرى ج 1 ص 292.

[2] تفسیر قمی على بن ابراهیم قمی ج1 ص 44 1 ذیل آیه 71 سوره نساء.
[3] امام و روحانیت، مجموعه دیدگاه ها و سخنان امام درباره روحانیت ص 206.
[4] وسائل الشیعه ج 11 ص 483.
[5] تفسیر نور الثقلین ج1 ص 165.
[6] غیبة نعمانى ص 322.
[7] بحار الانوار ج 52 ص 388.
[8] میزان الحكمه ج 1 ص 292.
[9] غیبة طوسی ص 283 اثبات الهداة ج 3 ص 516 بحارالانوار ج 2 ص 598.
[10] غیبة نعمانى ص 34 1 بحار الانوار ج52 ص 230.
[11] كمال الدین ج 2 ص 261 المحجة ص 206 احقاق الحق ج13 ص 357.
[12] التهذیب ج6 ص 72 1 وسائل الشیعه ج 1 1 ص 382.

درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟






نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :