تبلیغات
آفتاب پنهان - جنگ آن حضرت با مخالفین
 
صفحه نخست          تماس با مدیر            نسخه موبایل                RSS                  
دوستان
جنگ آن حضرت با مخالفین
فرق میان جنگ و جهاد این است كه جهاد نسبت به كافران است، ولى جنگ اعمّ است از آن‏ها و كسانى كه كلمه اسلام بر زبان دارند - چنان‏كه آیه مربوط به محارب: إِنَّما جَزآءُ الَّذِینَ یُحارِبُونَ اللَّهَ؛ [1] همانا سزاى كسانى كه با خداوند جنگ مى‏ كنند.... و غیر آن بر این معنى دلالت دارد.

و به هر حال شاهد بر این مقال، روایتى است كه در بحار از نعمانى منقول است كه به سند خود از فضیل آورده كه گفت: از حضرت ابوعبد اللَّه امام صادق‏ علیه السلام شنیدم كه فرمود: به درستى كه وقتى قائم ما بپاخیزد بیشتر از آنچه پیغمبر اكرم‏ صلى الله علیه و آله وسلم از مردم جاهلیت دید به ناراحتى ‏ها برخورد مى‏ كند. گفتم: چطور؟ فرمود: پیغمبر اكرم‏ صلى الله علیه وآله و سلم به سوى مردم مبعوث شد در حالى كه سنگ و چوب و تخته‏اى به صورت بت مى ‏تراشیدند و پرستش مى‏ كردند، ولى قائم ما ارواحنا له الفداء در حالى بپاخیزد و به سوى مردى آید، كه همگى آن‏ها علیه او كتاب اللَّه را تأویل نموده و احتجاج مى‏ كنند.[2]

و در روایت دیگرى از همان حضرت آمده: پس علیه آن حضرت، كتاب اللَّه را تأویل و بر مبناى آن با آن حضرت مقاتله مى‏ كنند. [3]

و از همان بزرگوار منقول است كه فرمود: سیزده شهر و طایفه است كه قائم‏ ارواحنا له الفداء با آن‏ها جنگ مى‏ كند، و آن‏ها هم با آن حضرت مى ‏ستیزند: اهل مكّه، اهل مدینه، اهل شام، بنى امیّه، اهل بصره، اهل دمیسان، كردها، اعراب، ضبّه، غِنى، باهله، اَزْد و اهل رى. [4]

و در كتاب كمال الدین از حضرت ابوجعفر باقر علیه السلام مروى است كه فرمود: در صاحب این امر شیوه و سنّتى از موسى و سنّتى از عیسى و سنّتى از یوسف و سنّتى از محمد صلى الله علیه و آله وسلم هست.

امّا سنّت از موسى، این‏كه ترسان و برحذر است. و امّا از عیسى، این‏كه درباره‏اش گفته مى‏ شود آنچه درباره عیسى گفته شد. و امّا از یوسف زندان و غیبت است. و امّا از محمّدصلى الله علیه وآله وسلم قیام با شمشیر و روش آن حضرت را پیروى مى ‏كند، و آثارش آشكار گردد، آن‏گاه شمشیر خود را تا هشت ماه با دست راست و بر شانه حمایل مى ‏نماید و پیوسته دشمنان را خواهد كشت تا خداوند - عزّوجلّ - راضى گردد.

ابوبصیر گوید: عرضه داشتم: چگونه خواهد دانست كه خداوند راضى شده؟

فرمود: خداوند رحم در دلش مى ‏افكند.[5]

و در حدیث مفضّل از حضرت صادق‏ علیه السلام است كه فرمود: حَسنى آن جوانمرد خوشروى كه از طرف دیلم خروج مى‏ كند و با بیان فصیحى كه دارد،فریاد برمى آورد كه:اى آل احمد! اجابت كنید دردمند پریشان‏ حال را و آن‏كه از پیرامون ضریح (شاید مراد كعبه باشد) ندا مى ‏كند. پس گنجینه‏ هاى الهى در طالقان او را اجابت مى ‏نمایند، چه گنج‏ هایى كه از طلا و نقره نیست، بلكه مردانى همانند قطعه ‏اى آهن بر اسب‏ هاى چابك سوار و حربه ‏ها به دست و پیوسته ستمگران را به قتل مى‏ رساند تا این‏كه وارد كوفه مى ‏شود - در حالى كه بیشتر جاهاى زمین از لوث وجود بى‏ دینان پاك گشته است - آن‏جا را محلّ اقامت خود قرار مى ‏دهد.

پس خبر ظهور مهدى‏ ارواحنا له الفداء به سیّد حسنى و اصحابش مى ‏رسد، اصحاب به او مى‏ گویند: اى فرزند پیغمبر! این كیست كه در قلمرو ما فرود آمده؟ مى ‏گوید: بیایید برویم ببینیم كه كیست - در صورتى كه به خدا قسم سیّد حسنى مى‏ داند او مهدى است و بدین جهت این سخن را مى‏ گوید كه به یارانش آن حضرت را بشناساند.

پس حسنى بیرون مى ‏آید تا این‏كه به مهدى‏ ارواحنا له الفداء مى ‏رسد، آن‏گاه مى‏ گوید: اگر تو مهدى آل محمّدعلیهم السلام هستى، پس كو عصاى جدّت پیغمبر و انگشتر و جامه و زره فاضل آن حضرت؟ و عمامه سحاب و اسب یربوع و شتر غضباء و قاطر دُلدُل و الاغ یعفور و اسب اصیل رسول خداصلى الله علیه وآله و سلم بُراق و مصحف امیر مؤمنان‏ علیه السلام. این‏ها كجاست؟

پس آن جناب تمام این‏ها را به او نشان مى ‏دهد، آن‏گاه عصاى پیغمبر را مى ‏گیرد و در سنگ سختى مى ‏كارد، فورى برگ مى ‏دهد. منظورش از این كار آن است كه بزرگوارى و فضیلت مهدى‏ ارواحنا له الفداء را به اصحاب خود بنمایاند تا با آن حضرت‏ بیعت كنند سپس سید حسنى عرضه مى ‏دارد: اللَّه اكبر، اى فرزند پیغمبر! دستت را بده تا با شما بیعت كنیم. مهدى‏ ارواحنا له الفداء دستش را دراز مى ‏كند، سیّد حسنى و اصحابش بیعت مى ‏نمایند، مگر چهل هزار نفر صاحبان مصاحف قرآن‏ هاى مكتوب كه به زیدیه معروفند كه از بیعت كردن سرباز مى ‏زنند و مى‏گویند: این كار یك سحر بزرگ است.

با این سخن دو لشكر با هم گلاویز مى ‏شوند، مهدى‏ ارواحنا له الفداء به طرف طائف منحرف آمده و آن‏ها را نصیحت و به پیروى خودش دعوت مى ‏كند، ولى آن‏ها بر كفر و طغیان خود مى ‏افزایند، و آن حضرت دستور به كشتن آن‏ها مى ‏دهد، پس همه را از دم شمشیر مى ‏گذرانند.

سپس مهدى‏ ارواحنا له الفداء به اصحاب خود مى‏ گوید: قرآن‏ هاى آنان را نگیرید، بگذارید مایه حسرتشان گردد، همان‏گونه كه آن را تبدیل كرده و تغییر داده و تحریف نموده بودند و مطابق آن عمل نكردند. [6]

پی نوشت ها :
[1]سوره مائده، آیه 33.

[2]بحار الانوار: 362/52.
[3]بحار الانوار: 363/52.
[4]بحار الانوار: 363/52.
[5]كمال الدین: 329/1.
[6]بحار الانوار: 15/53 .

هوای دل



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...
کتابنامه

کتاب «مهدیان دروغین» تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان منتشر و روانه بازار شد. دانشیار دانشگاه تهران در این کتاب به تقسیم حوزه‌های مختلف جغرافیایی دنیای اسلام پرداخته و مهدیان دروغین در مناطق و دوره‌های مختلف تاریخ را معرفی کرده است.

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟







دیگر امکانات



این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
شمارنده
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :