تبلیغات
آفتاب پنهان - جزیره خضراء
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
پیوندهای روزانه
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
جزیره خضراء
داستان جزیره خضرا حكایت از آن می كند كه: زین الدین على بن فاضل مازندرانى، در سال 690 هجرى به اقیانوس اطلس سفر كرده و از سرزمین بربر، سه روز با كشتى در دل اقیانوس رفته، تا به جزایر روافض جزیره هاى شیعیان رسیده است. در آن جا اطلاع یافته كه جزیره اى به نام "جزیره خضراء وجود دارد كه فرزندان حضرت ولى عصر ارواحنا له الفداء در آن زندگى می كنند. چهل روز در آن جا اقامت كرده و سرانجام پس از چهل روز، هفت كشتى مواد غذایى از جزیره خضراء به این جزیره آمده است. ناخداى كشتى او را با نام ونام پدر صدا كرده و گفته مشخصات تو را به من گفته اند و اجازه دادند كه تو را به جزیره خضراء ببرم. او را به جزیره خضرا برده ا ند. پس از 16 روز دریانوردى، سرانجام به آب هاى سفید رسیده اند. ناخدا توضیح داده كه این آب ها، چون جزیره را احاطه كرده است، كشتى دشمنان هرگز نمی تواند از آن بگذرد و به بركت حضرت ولى عصر ارواحنا له الفداء در آن آب ما فرق می شود. آن ها به جزیره خضراء رسیده، جمعیت انبوهى را با بهترین لباس و وضع مشاهده كرده، شهرى بسیار آباد با درختان سرسبز و انواع میوه ها و بازارهاى بسیار و ساختمان هاى مجلل از سنگهاى شفاف و خام دیده است.

شخصى به نام سید شمس الدین "كه او را نوه پنجم حضرت ولى عصر ارواحنا له الفداء معرفى می كنند، متصدى تعلیم، تربیت و اداره آن جاست و او نائب خاص حضرت در آن جریره است و مستقیما از امام فرمان می گیرد. وى حضرت را نمی بیند، بلكه صبح هر جمعه، نامه اى به خط امام در نقطه معینى گذاشته می شود ودر آن، اوامر آن حضرت و آن چه مورد نیاز "سید شمس الدین تا هفته آینده خواهد بود، مندرج می باشد. على بن فاضل، هیجده روز در آن جزیره اقامت نموده و از محضر جناب سید شمس الدین " خوشه ها چیده، و پس از هیجده روز، به او دستور رسیده كه به وطن خود بازگردد."على بن فاضل، آن چه را كه از محضر جناب سید شمس الدین " استفاده كرده، در كتابى به نام "الفوائد الشمسیه "گرد آورده و مشروح تشرف خود را به چند نفر از علماى بزرگ عصر خود بازگو كرده است.

فضل بن یحیى طیبى " نویسنده قرن هفتم، در سال 699هجرى، مشروح داستان را از زبان شخص "على بن فاضل "در حله شنیده و آن را در كتابى به نام الجزیرة الخضراء"گرد آورده است. این داستان به طور كامل در كتاب بحارالانوارج 52، صفحات 159 تا 174 آمده است. علاوه بر على بن فاضل،ابن انبارى " نیز داستان جزیره خضراء را نقل كرده است كه در كتاب بحارالانوارج 53، صفحات 213 تا 221 آمده است. در دو داستان على بن فاضل مازندرانى و ابن انبارى نقاط مشترك بسیارى به چشم می خورد.

و اما داستان جزیره خضراء از هفتصد سال پیش به این طرف، در برخى از كتاب ها راه یافته است و از همان زمان تاكنون، دو دیدگاه درباره آن مطرح بوده است: یكى، دیدگاه افرادى كه این داستان را پذیرفته اند و دیگرى، دیدگاهى است كه این داستان را ساختگى و افسانه می دانند. به تازگى دو ادعاى جدید نیز بر آن ها اضافه شده است. آن دو ادعا این است كه:

1. بر اساس بعضى نشانه ها، احتمالا جزیره خضراء، همان منطقه مثلث برمودا است.

2. بشقاب پرنده ها در اختیار ساكنان جریره خضراء امام زمان ارواحنا له الفداء و فرزندانش است.


این دو ادعا را ناجى نجار" در كتاب خود آورده است تقریباً همه عالمان شیعى، روایت جریره خضراء را ساختگى می دانند و این ساختگى بودن را در دو جهت می توان دید: یكى زنجیره حدیث و راویان، دیگرى محتواى آن. وقتى اصلِ جزیره خضراء، یك افسانه و داستان ساختگى شد، دو ادعاى دیگر (جریره خضراء همان مثلث برمودا است و بشقاب پرنده ها در اختیار ساكنان جریره خضرا است) همه باطل و خیالى می شود.

ادله كسانى كه جزیره خضراء را پذیرفته اند این است كه علماى بسیارى از قبیل شهید اول، محقق كركى، علامه مجلسى، مقدس اردبیلى، شیخ حر عاملى، وحید بهبهانى، بحرالعلوم، قاضى نورالله شوشترى، میرزا عبدالله اصفهانى، میرزاى نورى و... این داستان را در كتاب خود آورده، یا به آن استناد كرده اند.

و اما ادله كسانى كه این داستان را افسانه می دانند، این است كه:

داستان از جهت سند و متن صحیح نیست، تناقضاتى در داستان است كه راه حلى براى آن ها نیست، در آن سخن از تحریف قرآن آمده است. روایاتى كه داد بر وجود فرزند براى حضرت است قابل اعتماد نیست و بسیارى مطالب دیگر كه در جاى خود به طور كامل بحث شده است.

آیت الله ابراهیم امینى در كتاب دادگستر جهان می نویسد: داستان جزیره خضراء شبیه افسانه و رمان است زیرا:

اولاً سند معتبر و قابل اعتمادى ندارد داستان از یك كتاب خطى ناشناخته، نقل شده و مرحوم مجلسى هم درباره اش می نویسد:
چون من داستان را در كتاب هاى معتبر نیافتم، باب جداگانه اى را به آن اختصاص دادم.

ثانیاً در متن داستان تناقضاتی دیده می شود.

ثالثا در آن به تحریف قرآن تصریح شده كه قابل قبول نیست و مورد انكار شدید علماى اسلام است.

رابعاً موضوع اباحه خمس در این داستان مطرح شده و مورد تأیید قرار گرفته كه آن هم از نظر فقها مردود است. علاوه بر آیت الله امینى، آیات عظام، علامه شیخ محمدتقى شوشترى، علامه حسن زاده آملى، محمدباقر بهبودى، شیخ آقابزرگ تهرانى، شیخ جعفركاشف الغطاء و... نیز داستان جریره خضراء را خیالى می دانند[1] مطالبى را نیز كه ناجى نجَار" در خصوص مثلث برمودا و نیز بشقاب پرنده ها گفته اند مستند به نوشته هاى دقیق علمی و تحقیقى نیست، بلكه بیش تر آن ها بر اساس خبرهایى است كه رادیو لندن و یا روزنامه و مجله ها- خصوصاً روزنامه جمهوریت عراق گزارش كرده اند.[2] علاقمندان براى مطالعه داستان جریره خضراء، و دیدگاه هاى موافقان و مخالفان، می توانند

به كتاب "جزیرة خضراء، افسانه یا واقعیت " نوشته ابوالفضل طریقه دار، مراجعه كنند.

مثلث برمودا
ناجى نجار" دركتاب خود مى نویسد: مثلث برمودا در غربى تربن نقطه اقیانوس اطلس، در دهانه دریاى كارائیب و در مسیر جریان آبى "گلف استریم " قرارگرفته است. این منطقه را مى توانیم به صورت مثلثى فرض كنیم كه رأس مثلث در جزایر برمودا و قاعده آن در جزایر پورتوریكو و شبه جزیره فلوریدا قرار بگیرد. سرگردانى دانشمندان در مورد رویدادهاى مثلث برمودا، تنها به حوادث اسرار آمیزى كه كشتى ها و هواپیماها را در كام خود فرو مى برد، منحصر نیست. بلكه حوادث دیگرى نیز در این منطقه روى مى دهد كه شگفتى آن كمتر از حوادث كشتى ها و هواپیماها نمى باشد، كه تاكنون بیش از هزار نفر از خلبانان و ملوانان و دیگر مسافران دریایى و هوایى، به هنگام عبور از این منطقه اسرارآمیز جان خود را از دست داده اند. از حوادث شگفت انگیز مثلث برمودا، این است كه مسافران به هنگام نزدیك شدن به این منطقه، یك مرتبه متوجه مى شوند كه ساعت هاى آن ها دچار اختلال شده، و عقربه ها موازنه خود را از دست داده اند. خلبان ها و ملوان ها نیز متوجه مى شوند كه همه بى سیم ها و دیگر وسایل ارتباطى از كار افتاد اند.

دانشمندان تصریح كرده اند كه آن چه در این منطقه از اقیانوس اطلس مى گذرد، در هاله اى از ابهام پوشیده است و كسى نتوانسته توجیه علمى آن را پیدا كند. حوادثى كه در 150 سال اخیر در برمودا روى داده و دانشمندان را دچار سردرگمى كرده است، بسیار جالب و در عین حال پیچیده است. سرگذشت كشتى مارى سیلست "، سرگذشت اتلانتا" ناو جنگى انگلستان، سرگذشت پنج هواپیماى ناپدید شده آمریكایى، سرگذشت 240 كشتى اكتشافى، سرگذشت جت هاى سوخت رسان، سرگذشت ناو جنگى اوچكرافت، حوادث سال 1975 و،197 از حوادث برمودا است.

بیش از یكصد حادثه مهم هوایى- دریایى در سى سال گذشته در آمار رسمى كشورها ثبت شده است كه از ناپدید شدن بیش از یك صد هواپیما و كشتى در این منطقه اسرارآمیز حكایت مى كند. همه این حوادث به صورت مرموزى در مثلث برمودا و در منطقه اى بین جریره هاى برمودا و جزیره هاى پاناما به وقوع پیوسته است و سرنخى از این حوادث به دست پژوهشگران نیفتاده است. رویدادهاى مثلث برمودا به عنوان یك سلسله حوادث پیچیده فضایى، به دانشمندان متخصص این فن عرضه شدكه شاید بتوانند راه حلى براى تكرار نشدن این حوادث پیدا كنند. زیرا این حوادث یكى از زیان بارترین حوادث دریایى و هوایى است كه از این رهگذر به زندگى هزاران خلبان، ملوان، خدمه و مسافر خاتمه داده شده و صدها كشتى، هواپیما، زیردریایى، ناوگان و ناوشكن در این حوادث ناپدید شده اند. نتیجه پژوهش هزاران پژوهشگر این شد كه تعدادى فرضیه یا تئورى غیر قابل اعتماد كه احیانا با یكدیگر نیز تضاد داشتند، عرضه شد كه این تئورى ها هرگز مشكلى را حل نكرد.

برخى از پژوهشگران میان حوادث مثلث برمودا و بشقاب هاى پرنده، ارتباطى قائل شده اند. بعضى دیگر شكل مثلث را در پدید آمدن این حوادث، مولر دانسته اند. برخى دیگر این حوادث را مربوط به اشعه هایى مى دانند كه از شهر خیالى "اطلنطید" برمى خیزد و موجب بروز این حوادث مى شود. و برخى دیگر، آن ها را معلولا هرم هایى مى دانند كه چون اهرام مصر در زیر آب وجود دارد و موجب این رویدادها مى شوند. برخى ادعاكرده اند، مثلث برمودا همان جزیره خضرا است.

بشقاب پرنده
كسى كه براى اولین بار، یك شىء نورانى در اطراف كره زمین دید با تعجب فریاد برآورد: "این بشقاب پرنده را ببینید" و از آن روز، این اشیاى نورانى كه گاه و بی گاه در افق دیده مى شوند، بشقاب پرنده نام یافتند.

در اصطلاح دانشمندان نیز به آنها "اشیاى پرنده ناشناخته می گویند. این اشیاء شبیه توده هایى از نور است كه دیدگان را خیره مى سازد. برخى از آنها شكل یك جسم استوانه اى به خود می گیرد و معمولا به بزرگى یك جمبوجت دیده مى شوند. قسمت بالاى این اشیاى نورانى با شعله هاى سرخ مشتعل به نظر مى رسد، و برخى از آنها در هاله اى از نور خیره كننده دیده مى شوند. بشقاب هاى پرنده در هر نقطه اى دیده شوند، موجب قطع كامل دستگاه هاى مخابراتى از تلفن و بى سیم مى شوند و تا مدتى كه از منطقه دور نشده اند، این دستگاه ها به هیچ وجه درست نمى شوند. این اشیاى پرنده هنگامى كه بخواهند در یك چشم به هم زدن از منطقه دور مى شوند و از دیده ها ناپدید می گردند، و اگر دستگاهى بخواهد به این اشیا نزدیك شود، نور خود را خاموش كرده، ناپدید مى شوند. بر اساس آمار و ارقام منتشر شده، سرعت سیر این بشقاب ها به هفت هزار كیلومتر در ثانیه مى رسد و از ارتفاع بسیار كم حركت می كنند و به شكل هاى گوناگون درمى آیند. تعداد بشقاب هاى دیده شده را بیش از سه میلیون فقره قید كرده اند.

تعداد سرسام آور آنها موجب شده كه در محافل علمى این مسأله به صورت جدى تلقى بشود. در میان كسانى كه بشقاب هاى پرنده را دیده اند، از هر طبقه اى یافت مى شود. برخى معتقدند، نخستین بشقاب پرنده را "كنیث آرنولد" در حدود 35 سال پیش دیده است و آخرین بشقابى كه دیده شده 1 2 ژانویه979 1 بود كه در كویت دیده شد. نتیجه این كه، هیچ كس تاكنون درباره بشقاب پرنده ها مطالب علمى و تحقیقى نگفته و ننوشته است، هر چه هست حدس هایى است كه روزنامه ها و مجله ها براى بالا بردن تیراژ خود نوشته اند. این حدس ما تا كنون در حوزه مسائل دینى و عقیدتى وارد نشده بود، اما امروزه با شگفتى شاهدیم كه عده ای این مطالب را به عقاید مقدس مردم هم كشانده اند و معتقدند: بشقاب پرنده ها در اختیار ساكنان جریره خضراء امام زمان ارواحنا له الفداء و فرزندانش است.

ناجی النجار
روحانى اى است اهل كاظمین عراق و از شاگردان شهید آیت الله محمد باقر صدر و از وكلاى ناحیه مقدسه مرحوم آیت الله خویى. [3]
وى كتابى را با عنوان "الجزیرة الخضراء و قضیه مثلث برمودا" نوشته كه آن را آقاى على اكبر مهدى پور، با عنوان "جزیره خضراء و تحقیقى پیرامون مثلث برمودا" ترجمه كرده است. ناجى النجار ادعا كرده است که بر اساس بعضى نشانه ها، احتمالاً جزیره خضرایى كه على بن فاضل مازندرانى حدود هفتصد سال پیش به آن سفر كرده است، همان منطقه وحشتناك مثلث برمودا، واقع در اقیانوس اطلس است. كه امروزه روزنامه ها و مجله ها از آن سخن مى گویند.بشقاب پرنده ها در اختیار ساكنان جزیره خضراء امام زمان ارواحنا له الفداء و یاران و فرزندانش است.

ظلوم
بر طبق روایت "ابن انبارى " در داستان جزیره خضراء، نام شهرى است كه عبدالرحمن، فرزند امام زمان ارواحنا له الفداء حاكم آن است. [4] در بعضى نسخه ها "ظلوم " آمده است.

عناطیس و جزیره خضراء
بر طبق روایت ابن انبارى " در داستان جزیره خضراء، نام شهرى است كه هاشم، فرزند امام زمان ارواحنا له الفداء حاكم آن است. [5]

پروژه بولیمود
داستان تأسیس پروژه بولیمود" را مجله بارالیلى چاپ بلغارستان تحت عنوان افسانه هاى مثلث برمودا چنین مى نویسد: دو كشور آمریكا و شوروى تصمیم گرفتند كه تلاش هاى خود را در راه حل مشكلات مثلث برمودا هماهنگ كنند و با تشریك مساعى و سرمایه گذارى مشترك، نیروهاى مادى و معنوى خود را یك جا بسیج كنند تا شاید این مشكل گشوده شود. در نخستین روزهاى تأسیس این پروژه مشترك، نخستین اكیپ پژوهشى با كشتى ویكتور بوغایف از بندر "هالیفاكس كندى به سوى جزایر برمودا به راه افتادند.

در این پروژه قرار است چهاركشتى شوروى و پنج كشتى آمریكا تشریك مساعى كنند. این پژوهش علمى تا پایان سال 1978 ادامه خواهد داشت.این برنامه جزء یك پروژه گسترده اى است كه پروژه بولیمود" نامیده شده است آن بر مبناى مطالعات صدها دانشمند از ده ها كشور جهان در مورد حوادث "مثلث برمودا" پى ریزى شده، و هم اكنون از طرف دو دولت اَمریكا و شوروى در دست اجرا مى باشد.در این پروژه علمى در مورد مسائل زیر بحث و تحقیق خواهد شد . رویدادهاى اقیانوسى، گرداب هاى دریایى، امواج دریایى، جاذبه و مغناطیس، حوادث جوى، چاه هاى هوایى و دیگر مسائل هوایى- دریایى.

مجله بلغارى مى افزاید: نظیر این همكارى پیش تر میان آمریكا، كانادا و انگلستان در پروژه ماگنیت براى مطالعه مغناطیس استثنایى در مثلث برمودا عملى بود.سپس توضیح مى دهد كه كشتى "ویكمور بوغایف " كه به مدرن ترین دستگاه هاى الكترونیكى مجهز است یك سال تمام در یكى از زاویه هاى مثلث برمودا مستقر خواهد شد كه تمام حركت ها و فعل و انفعال هاى منطقه را زیر نظر بگیرد و دیگر كشتى ها به پژوهش در پیرامون مسایل دیگر خوا هند پردا خت.

صافیه
بر طبق روایت ابن انبارى در داستان جزیره خضراء، نام شهرى است كه ابراهیم، فرزند امام زمان ارواحنا له الفداء حاكم آن است. [6]

پی نوشت ها:
[1] جزیرة الخضراء افسانه یا واقعیت ا بوالفضل طریقه دار ص 211.

[2] همان، ص 13.
[3] جزیره خضراء، افسانه؟ یا واقعیت طریقه دار پاورقى ص 9.
[4] نجم الثاقب ص222.
[5] نجم الثاقب، ص 2 22.
[6] همان.

درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟






نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :