صفحه نخست          تماس با مدیر            نسخه موبایل                RSS                  
دوستان
خون خواهى حسین
خون خواهى، طلب خون كسى را كردن و به تعبیرى، انتقام خونى است .امام حسین علیه السلام ، انسان ممتازى است كه مظلوم كشته شده و تاكنون انتقام خون به ناحق ریخته وى گرفته نشده است خداوند، حضرت مهدى ارواحنا له الفداء را كه از فرزندان آن حضرت و وارث خون آن شهید مظلوم است، خون خواه حضرتش قرار داده و به وى قدرت و سلطنت عطا فرموده، و او را منصور، نام نهاده، تا هنگامى كه امر ظهور از طرف خدا امضاء شود، با قوت و قدرت و تأیید خداوند قیام كند و همه جباران و ستمگران و ستم پیشگان را طعمه شمشیر سازد.

در قرآن آمده است: و من قتل مظلوما فقد جعلنا لولیه سلطانه فلا یسرف فی القتل انه کان منصور[1] او آن كس كه مظلوم كشته شده، ما به ولىَ او حكومت دادیم كه در كشتن اسراف و زیاده روى نكند، كه او از جانب ما منصور و مورد حمایت است. در ینابیع الموده در تفسیر این آیه مباركه آمده است كه این آیه درباره امام حسین و حضرت مهدى ارواحنا له الفداء نازل شده است. از امام محمد باقرعلیه السلام روایت است كه آن حضرت فرمود: حسین علیه السلام مظلوم كشته شد و ما اولیاء و وارث خون او هستیم، و قائم ما خون خواهى حسین علیه السلام خواهد كرد. پس هر كسى كه به كشتن آن حضرت راضى بوده است به قتل مى رساند تا آن جا كه خواهند گفت: او در كشتار اسراف مى كند.[2]

و نقل شده است كه آن حضرت فرمود: منظور از و من قتل مظلوما حسین بن على علیه السلام است كه مظلومانه كشته شد. و سپس فرمود: آن كس كه واقعاً مظلوم كشته شده، حسین علیه السلام و ولىَ او حضرت قائم ارواحنا له الفداء است و اما منظور از اسراف در كشتار، این است كه اشخاص دیگرى غیر از قاتل اصلى او كشته شود. و اما مقصود از انه كان منصورا این است كه حضرت قائم ارواحنا له الفداء كه ولی حقیقى حسین علیه السلام و مردى از دودمان رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم است، از دنیا نمى رود تا این كه به پیروزى كامل برسد . [3]

مردى از تفسیر آیه شریفه سوره اسراء، آیه 33 از امام صادق علیه السلام سؤال كرد. حضرت فرمود: منصور، قائم آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم است كه ولی خون حسین علیه السلام است وچون ظهور نماید، اقدام به خون خواهى حسین علیه السلام كند و دشمنان را بكشد و اگر همه اهل زمین را به قتل برساند، اسراف نكرده است. و معناى فلا یُسرف فى القتل این است كه او هرگز به كارى كه اسراف محسوب شود دست نمى آید. سپس فرمود: به خدا سوگند كه حضرت قائم ارواحنا له الفداء بازماندگان و ذرارى كشندگان حضرت حسین علیه السلام را به واسطه كردار پدران واجدادشان خواهد گشت. [4]

دركتاب عیون الاخبار از عبدالسلام بن صالح هروى روایت كرده است كه گفت: به امام رضا علیه السلام عرض كردم كه نظرتان درباره این حدیث كه از امام صادق علیه السلام روایت شده است، چه مى باشد؟ حضرت فرمود: درست است. گفتم: پس معناى این آیه كه مى فرماید: ولا تزر وازرة اخری[5] هیچ كس بار گناه دیگرى را به دوش نخواهد كشید چه مى شود؟ فرمود: خداوند در تمام گفتارهایش راست و درست فرموده است، لكن فرزندان قاتلان حسین [6] كسانى هستندكه ازكردار پدرانشان راضى هستند و به آن افتخار مى كنند و هر كس كه ازكارى راضى باشد، مثل آن كسى است كه آن را انجام داده است، و اگر كسى در شرق عالم كشته شود و دیگرى در غرب عالم، به این قتل راضى و خشنود باشد، نزد خداى تعالى با قاتل شریك خواهد بود. از این رو، حضرت قائم ارواحنا له الفداء آنها را به قتل مى رساند .

شعار یاوران امام مهدى ارواحنا له الفداء یالثارات الحسین، نداى خون خواهى حسین علیه السلام است .

یا رب الحسین، بحق الحسین، اِشف صدر الحسین، بظهور الحجة قائم ارواحنا له الفداء.

پی نوشت ها :
[1] سوره اسراء 33.

[2] ینابیع الموده ج3 ص 343 المحجة ص 281.
[3] تفسیر عیاشى ج 2 ص 313 تفسیر برهان ج 2، ص 419 بحارالانوار ج 44ص 218.
[4] كامل الزیارات ص 63.
[5] سوره انعام 164.
[6] عیون اخبار الرضا ص 212 الزام الناصب ج 1 ص 72.


هوای دل



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...
کتابنامه

کتاب «مهدیان دروغین» تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان منتشر و روانه بازار شد. دانشیار دانشگاه تهران در این کتاب به تقسیم حوزه‌های مختلف جغرافیایی دنیای اسلام پرداخته و مهدیان دروغین در مناطق و دوره‌های مختلف تاریخ را معرفی کرده است.

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟







دیگر امکانات



این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
شمارنده
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :