تبلیغات
آفتاب پنهان - تشرف دستور العملی
 
صفحه نخست          تماس با مدیر            نسخه موبایل                RSS                  
دوستان
یکشنبه 30 آبان 1395 :: نویسنده : بهانه بودن
مرحوم آیة الله شیخ مرتضی حائری فرمود: روزی برایم نقل شد که مردی به نام آقای اشکانی، خدمت حضرت ولی عصر علیه السلام تشرفاتی دارد، پس به اتفاق دوست پنجاه ساله ام آقای روحی و اخوی سلمه الله، به خانه این پیرمرد در خیابان ایستگاه رفتیم، تا شاید به واقعیت ادعای وی پی ببریم. وقتی به خانه اش وارد شدیم او را پیری نورانی یافتیم، که آثار درست گویی و حقیقت جویی در چهره اش واضح و روشن بود، با این که در آن دوران - دوران رژیم سابق داشتن رادیو خلاف عرف مقدسین بود، او در اتاقش رادیو را داشت، از این جهت در همان ابتدای ملاقات متوجه شدم که او اهل تظاهر و دکان داری نیست، پس از انجام تعارفات اولیه از تشرفش پرسیدم، او گفت: من از دیار خوی در آذربایجان هستم، در مدرسه نظام کشور ترکیه تحصیل و سالهای فراوانی است که در ارتش خدمت کرده ام و اینک به لطف حضرت زندگی را در قم می گذرانم. [1] .

روزی در تهران، واعظ محترمی بر سر منبر دستوری را خواند و چنین اشاره کرد که هر کس خواستار دیدن امام عصر علیه السلام است، باید به این دستور عمل نماید. من که عاشق آن حضرت بوده و حاجاتی نیز داشتم، آن اعمال را انجام دادم چیزی نگذشت که به خدمتش تشرف یافته و حوایج خود را به آن حضرت عرضه داشتم.

از وی دستورالعمل را پرسیدم؛او بدون کوچکترین مضایقه و تردیدی آن دستور را نقل کرد.

دوباره پرسیدم: آیا خدمت حضرت در حالت حضور کامل و با دیده عیان رسیدی؟

او گفت: پس از اجرای دستورالعمل، گاه ناگهان همانطوری که نشسته ام، اوضاع عوض شده به خدمتش می رسم و گاهی دیگر در حالت خواب به نزدش تشرف می یابم!

با خود گفتم: پس معلوم می شود که به صورت مکاشفه خدمت حضرت ولی عصر علیه السلام تشرف می یابد،آنگاه پس از انجام صحبتهای دیگر از خدمتش مرخص شده و خود در ماه مبارک رمضانی به آن دستور مأثور عمل کردم، ناگهان نور درخشانی را دیدم که منشاء آن ناپیدا بود، روزی دیگر دوباره آن عمل را انجام داده و پس از مدت زمانی به خواب رفتم به محض خوابیدن ناگهان با دو موجودی که به صورت بخار بودند، مواجه شده، آنان به سویم آمده و پس از تصرف که در مغزم، بیدار شدم. [2] پس خود را دور آسمانهایی یافتم که سراسر آن نور بود، در آن آسمان صورت محترمی شبیه عکس ابوعلی سینا را یافتم، ولی به خدمت امام عصر علیه السلام نرسیدم.

برای اطمینان از اثر آن دستورالعمل، با استخاره، آن را به دو نفر دیگر از صالحان - که یکی روحانی و دیگری معلم است - دادم و با آنان نیز شرط کردم که نسبت به ظلم های سابقشان استغفار و پس از این نیز عمل کنند که به هیچ فردی ظلم ننمایند. آنان نیز پذیرفته و به توسط اجرای آن دستورالعمل به خدمت حضرت ولی عصر علیه السلام تشرف مکاشفه یافتند.

روزی دیگر رفیق صالح آقای روحی به من گفت: روزی تصمیم گرفتم به دستور فوق عمل کنم، وقتی شروع کردم، در وسط اعمال شدیدی را نور شدیدی را دیدم، پس سخت ترسیدم و از ادامه انجام اعمال دست برداشتم!

از آن روز به بعد، گاهی مرحوم اشکانی را می بینم که با اطمینان خاطر و آرامشی باور نکردنی به حرم حضرت معصومه علیها السلام می آید و در همان جایی که خودم حضرت ولی عصر علیه السلام را به هنگام زیارت حضرت معصومه علیها السلام دیده بودم، آمده و به زیارت می ایستد. گاهی در ایام عزاداری امام حسین علیه السلام به منزل مرحوم آیة الله بروجردی آمده و همانند مردم به میان جمعیت رفته و همان جا به عزاداری می پردازد. [3] .

پاورقی
:
[1] ایشان در یکی از تشرفاتش از حضرت تقاضای ماهیانه ای می کند تا از پول ارتش استفاده نکند. حضرت او را به مرحوم بروجردی ارجاع داده و مرحوم آقای بروجردی نیز ماهیانه 500 تومان به وی شهریه می پرداخته است.

[2] نمی دانم این بیداری در خواب بوده یا بیداری از خواب.

[3] اگر امام علیه السلام، راهبر تمامی اقشار جامعه دینی است اگر امام راهنمای تمام آحاد بشری است و اگر آحاد بشری هر یک دارای سلایق، ذوق ها، گرایشات فکری و کاری گوناگونند و اگر هر یک از آحاد بشری دارای پرونده ای اختصاصی در دستگاه امامت و ولایت تکوینی و تشریعی می باشند پس ارتباط تشرفی و مکاشفه ای با حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف مختص به گروه و یا قشری از آحاد جوامع نیست در دستگاه امامت و ولایت، نژاد، صنف، اعتبارات اجتماعی، توان اقتصادی، قدرت های نظری و اندیشه ای، محور ارتباط و تفضل نیست آن چه که محور تفضل و ارتباط است تنها و تنها یک چیز است و بس و آن آمادگی روحی برای تعالی معنوی، اگر هدف از خلقت انسان ها تعالی روحی و معنوی است و اگر این ممکن، مقصود و نهایت الغایة تمامی ابزارها و اعتبارات است و اگر تعالی روحی و معنوی تنها از راه توجه به اهل البیت علیه السلام و تفضل ارشادی، تکوینی و عنایتی آنان میسور است. و اگر تحقق هر خیری، به استعداد متناسب با آن وابسته است و اگر علاوه بر استعداد فطری انسان ها سرشت نیک و استعدادهای شکوفا شده نیز لازم است و اگر تناسب روحی و معنوی تنها از راه استعدادهای شکوفا شده تعریف پذیر است پس می توان بر این باور بود که ارتباط تشرفی و یا مکاشفه ای با حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف تنها به تناسب و آمادگی روحی برای تعالی معنوی وابسته است. در حالی که در این استعدادها، هویت صنفی، نژادی، اقتصادی، اعتبارات اجتماعی کوچکترین دخالتی ندارند در دستگاه ولایت و امامت مظروف مخلوق خداوند است پس اعتبار آن تکوینی و غیر قابل تبعیض است در حالی که آن چه که در ظرف آن مظروف ها ریخته می شود و یا آن چه را که مظروفات بر اثر صیقل های روحی، طلب می کنند معیار توجه عنایت در دستگاه ربوبی و مهدویت دینی است.

با این بیان روشن می شود که رسیدن به امام عصر علیه السلام از برای تمامی اقشار در تمامی دوران ها و مکانها و از تمامی نژادها و صنفها امکان پذیر است بنابراین نباید از جهت شؤ ون دنیوی، نگرانی در وصال داشت نگرانی را باید تنها متوجه استعداد و آمادگی از برای ارتباط دانست. زیرا که فیض الهی و ولائی به طور دائم جریان و سریان دارد، آن چه که مایه نگرانی است پذیرش فیض و استقبال از آن است که این مهم را نیز خود شارع دین در لابلای معارف فوق با ابزارهای عبادی و ذکری بیان داشته است، هر آن کس که بر آن اذکار و عبادات معرفت یابد و با باور یقینی آن ها را بخواند و عمل کند به یقین فیض را دریافت خواهد کرد اذکار قابل سازند و نه فیض آفرین. پس باید که با باور دین به اذکار مأثور، یقین کرد شاید که پرستوی وصال یار بر دوش نشیند.

اشارات:

1 - ضرورت آزمون فقیهانه از مدعیان تشرف به محضر حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف.

2 - عدم تظاهر و ریاکاری تشرف یافتگان در زندگی شخصی

3 - امکان تشرف دستور العملی از طریق اذکار مأثور شارع دینی.

4 - ضرورت ایجاد توجه و بلکه تشرف به محضر حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف از سوی حوزویان.

5 - تفاوت آدمیان در دریافت آثار، اذکار مأثور دینی.

6 - تجلی های متفاوت اذکار مأثور دینی.

7 - پرس و جوی فقیهانه و از چگونگی تشرفات افراد. 




نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 
برچسب ها : امام مهدی(عج)، تشرف، دستورالعمل،

هوای دل



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...
کتابنامه

کتاب «مهدیان دروغین» تألیف حجت‌الاسلام رسول جعفریان منتشر و روانه بازار شد. دانشیار دانشگاه تهران در این کتاب به تقسیم حوزه‌های مختلف جغرافیایی دنیای اسلام پرداخته و مهدیان دروغین در مناطق و دوره‌های مختلف تاریخ را معرفی کرده است.

نظرسنجی
به نظر شما چقدر برای واقعه ظهور آماده هستیم؟







دیگر امکانات



این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

حمایت
شمارنده
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :