تبلیغات
آفتاب پنهان - تحیت و سلام امام زمان(عج) بر دوستداران خود
 
 
صفحه نخست    l    تماس با مدیر    l    نسخه موبایل    RSS    l   
  • ویژگی های جامعه منتظر ظهور منجی

    بشر از روزی كه پا به عرصه گیتی نهاده در آرزوی یك زندگی اجتماعی خوش و سعادت‌بخش است، و در راه رسیدن به آن تلاش و كوشش می‌كند و همیشه از جان و دل خواستار یك عصر درخشان و اجتماع صالحی است كه ظلم و تعدّی در آن نباشد....

    ادامه مطلب ...
  • امام ، پناه از شیطان

    یکی از مهم ترین شؤون امام علیه السّلام که تأمین کننده‌ی اساسی ترین نیاز ما به ایشان است، ملجأ و پناه بودن امام علیه السّلام است...

    ادامه مطلب ...
  • عرصه‌های مشترک عامه و خاصه در موضوع مهدویّت

    یکی از موارد اتفاقی بین شیعه و اهل سنّت در قضیه‌ی مهدویّت، اتفاق بر اصل آن است. امت اسلامی ـ به غیر از گروهی اندک از غربزدگان و روشنفکر نمایان مانند احمد امین مصری ـ بر این مسأله اتّفاق دارند که ...

    ادامه مطلب ...
  • زن منتظر و منتظر‌پروری

    در طول تاریخ تشیع، یكی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت كه تقریباً امكان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، كم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی كرده‌اند...

    ادامه مطلب ...
  • ما بی صاحب نیستیم !

    آقای شیخ حیدرعلی مدرس اصفهانی فرمود: « یکی از مواقعی که من به حضور مقدس حضرت بقیة الله ارواحنا فداه ( یا یکی از اصحابشان ) مشرف شدم و ایشان را نشناختم، سالی بود که اصفهان بسیار سرد شد و نزدیک پنجاه روز آفتاب دیده نمی شد و مدام برف می بارید. سرما بحدی شد که نهرهای جاری یخ بسته بود. ...

    ادامه مطلب ...
سلام، تحیت و برکت و رحمت و سلامتی است؛ نشانه محبت و صفا، اخلاص و یک رنگی است؛ رمز عاشق و معشوق، مرید و مراد است. سلام خدا و امام بر هر کس، مهر تاییدی است بر کارنامه او.

در روایتی در ذیل آیه سَلامٌ عَلی إِبْراهِیمَ آمده است: آن گاه که فرشتگان الهی، نزد ابراهیم آمدند و بشارت تولّد فرزند برای او آوردند و بر او سلام کردند، لذّتی که ابراهیم علیه السّلام از سلام این فرشتگان برد، با تمام دنیا، برابری نداشت.[1]

به راستی چه لذتی دارد سلام مولا:

«سلام [الله] علیک أیها الولی المخلص فی الدین، المخصوص فینا بالیقین»[2]؛

«سلام [خداوند] بر تو ای کسی که در دین به زیور اخلاص آراسته ای و در نزد ما به سبب یقینت دارای مقام و جایگاه ویژه ای هستی.»

«سلام [اللّه] علیک أیها الناصر للحق، الداعی الیه بکلمة الصدق»[3]؛

«سلام [خدا] بر تو ای کسی که یاور حق هستی و همگان را با کلمه صدق [توحید] به سوی او فرامی خوانی.»

- چون ثلث از راه را تقریبا [برگشتم] سید جلیلی را دیدم که از طرف بغداد رو به من می آید. چون نزدیک شد، سلام کرد.. .[4]

- بعد از نماز شب، حالی پیدا کردم و در همین حال بود که شخصی آمد درب چادر و مرا به اسم صدا زد و گفت: «حاج محمد علی» سلام علیکم و وارد خیمه شد.[5]

- از من پرسید از چه کسی تقلید می کنی؟ گفتم: از آیت الله حاج سید ابو الحسن اصفهانی تقلید می کنم.

فرمود وقتی در نجف زیارتش کردی، سلام مرا به او برسان.

آنگاه پرسید: آیا آخوند ملا علی همدانی را می شناسی؟

گفتم: شخصا او را نمی شناسم ولی از علمای مشهور است.

فرمود: به او سلام مرا برسان.[6]

- از مکه به کاظمین رفتم و کنار راه آهن ایستاده بودم، ناگاه همان شخص را دیدم نزدیک آمد، سلام کرد و گفت: به تهران که رفتی، سلام مرا تنها به آقا شیخ محمد حسن طالقانی برسان.[7]

- حجة الاسلام و المسلمین آقای ری شهری می گوید:

آیت الله بهاء الدینی بیمار بود. شنیده بودم که ایشان موفق به زیارت امام عصر- عجل اللّه تعالی فرجه- شده اند. شب جمعه 27 فروردین 1371 همراه حضرت آیت الله مشکینی (ابو الزوجه) به عیادتش رفتیم، تا ضمن عیادت، این موضوع را هم از ایشان بپرسیم.

به محض این که در حضور ایشان نشستیم، پس از سلام و احوال پرسی، پیش از آن که درباره تشرف ایشان به محضر بقیة اللّه سؤال کنیم، ایشان فرمودند:

«چند شب قبل آقا امام زمان- عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف- از همین در- اشاره کرد به سمت چپ اتاقی که در حضور ایشان بودیم- آمدند و سلام پر محتوایی کردند؛ سلامی که با این محتوا تاکنون نشنیده بودم، و از آن در- اشاره به در دیگر اتاق- رفتند و من دیگر چیزی نفهمیدم.»

سپس به دو نکته اشاره کردند:

نخست: «من 60 سال است در انتظار این معنی بودم.»

دوم: «وقتی در جلد سیزدهم بحار داستان های کسانی را که حضرت را دیده اند ملاحظه می کردم، دیدم این دیدارها در رابطه با مسائل مادی بوده و متوجه شدم که مردم هنوز لیاقت حکومت امام عصر- عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف- را ندارند.. .»[8]

پی نوشت ها :
[1] تفسیر نمونه، ج 27، ص 186.
[2] احتجاج طبرسى، ج 2، ص 597( نامه حضرت به شیخ مفید)؛ نجم الثاقب، ص 562، حكایت 50. براى آگاهى از همه نامه ر. ك: ضمائم، ص 216( نامه به شیخ مفید).
[3] احتجاج طبرسى، ج 2، ص 600( نامه حضرت به شیخ مفید)؛ بحار الانوار، ج 53، ص 175؛ نجم الثاقب، ص 567، حكایت 51. براى آگاهى از همه نامه ر. ك: ضمائم، ص 216( نامه به شیخ مفید).
[4] نجم الثاقب، ص 484، حكایت 31( حاج على بغدادى)؛ مفاتیح الجنان در زیارت كاظمین. براى آگاهى از همه داستان ر. ك: ضمائم، ص 223( تشرف حاج على بغدادى).
[5] شیفتگان حضرت مهدى( عج)، ج 1، ص 150. ر. ك: ضمائم، ص 235( تشرّف حاج محمد على فشندى تهرانى).
[6] توجّهات ولىّ عصر به علما و مراجع، ص 144.
[7] بركات سرزمین وحى، ص 93. ر. ك: ضمائم، ص 241( تشرف در عرفات).
[8] بركات سرزمین وحى، ص 88.
 منبع : میر مهر جلوه های محبت امام زمان(علیه السلام)، ص: 17.




نوع مطلب : امام مهدی(عج)، 


درباره وبلاگ



اینجا آسمان ابری ست
آنجا را نمی دانم
اینجا هوایش بهاری نیست
آنجا را نمی دانم
اینجا عاشقا تنهایند
آنجا را نمی دانم
اینجا دل برای تو تنگ است
آنجا را نمی دانم...

نوای مهدوی

این نوا را در وبلاگ خود پخش کنید:

آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • آخرین بازدید :